Söndagsslakt.

En av mina fina, unga hanar började uppvisa ett ganska tråkigt temperament i slutet på januari.
Förra helgen hoppade han på äldsta dottern två gånger när hon skulle ge honom mat.
Jag tog det tråkiga beslutet att slakta honom, här finns inte plats för kaniner med dåligt temperament, även fast de är aldrig så snygga!
Jag slaktade honom idag, och samtidigt hans syster som jag varit osäker på om jag skulle spara eller inte. Hon har inte haft ett dåligt temperament men hon har varit rätt osocial och hållit sig längst bak i buren, även fast hon fötts här hemma och jag hållit på med kullen rätt mycket från de började komma ur boet.
Slakta gör jag utomhus och idag var det helt ok temperatur, mellan 4-5 minus och inga problem med varken flugor eller andra kryp!
De var inte så stora, fast det blev 3 kg. totalt. och 2 fina skinn att lägga i frysen!

Kommentarer
Postat av: Bara anna

Hej!
Så bra att du startat denna blogg, den kommer jag följa. Intressant med allt man kan göra av kanin.

Titta gärna in på min ganska nystartade blogg och säg hej...

Svar: Kul att du tycker det är intressant, hoppas jag kan bidra med något :-)
kanintant.blogg.se

2013-02-10 @ 17:42:59
URL: http://annacecar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0