Skomakarlåda, söndagsmiddag som heter duga!

Efter dagens kaninslakt tog jag upp ett par levrar från frysen så det skulle bli mat till hela familjen.
4 kaninlevrar, 4 njurar och två hjärtan.
Allt skars upp i lagom bitar och stektes i smör:
Sedan blandade jag i lite stekt lök och bacon:
Sedan lite gött mos och hericotes vertes, tadaa:
Det smakade gott, kändes nyttigt och "hemlagat" (även fast potatis, lök och bacon tyvärr inte kom från den egna "gården") och det blev tillräckligt med mat även till en lunchlåda!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!
Vilken bra blogg du verkar ha. Men jag har inget emot kaninslakt osv trots jag är vegetarian. Hade dock tyckt vart roligare om du kunde skriva lite mer om levande kaniner också ;)

Svar: Hej, kul att du tycker bloggen verkar bra :-) Jag kommer blogga om levande kaniner också, fast sedan det redan finns massor av "levande-kaniner-bloggare" så känner jag ingen bråska. Det kommer när det kommer..
kanintant.blogg.se

2013-02-11 @ 11:15:27
URL: http://beautifulskaniner.blogg.se
Postat av: Annika

Ser gott ut, ser fram emot att äta mina egna :-)

Svar: Ha ha, det där lät lite... Fast jag vet ungefär hur du menar ;-)
kanintant.blogg.se

2013-02-13 @ 20:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0